Zajęcia metodą SNOEZELEN , czyli doświadczenia poprzez zmysły w Sali Doświadczania Świata dla dzieci od pierwszych miesięcy życia, w wieku przedszkolnym oraz z wielorakimi niepełnosprawnościami
			Zajęcia obejmują:
- Stymulację percepcji wzrokowej
 - aktywizowanie zmysłu wzroku (doświadczanie bodźców wzrokowych
 - rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji wzrokowej
 - wydłużanie czasu koncentracji wzroku na bodźcach wizualnych
 - rozwijanie kierunkowości spostrzegania (zdolności poruszania oczami we wszystkich kierunkach i podążania wzrokiem za poruszającymi się przedmiotami)
 - rozwijanie pamięci wzrokowej (przewidywanie kolejności następujących po sobie czynności, przedmiotów, barw
 - rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
 - kształcenie analizy i syntezy wzrokowej
 - oddziaływanie za pomocą barw na nastrój samopoczucie i aktywizację dziecka
 
- Stymulację percepcji słuchowej
 - aktywizowanie zmysłu słuchu
 - poszerzanie zasobu doświadczeń w zakresie percepcji słuchowej
 - usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych
 - zmniejszanie lęku przed dźwiękami nieznanymi
 - reagowanie na różne sygnały (szukanie źródła dźwięku)
 - rozwijanie umiejętności różnicowania dźwięków otoczenia i dźwięków mowy (dźwięki różnych przedmiotów, instrumentów, dźwięki natury, głos ludzki)
 - doświadczanie znaczenia pojęć: cicho-głośno, dźwięki wysokie-niskie, szybkie-wolne, przerywane-ciągłe
 - rozwijanie pamięci, analizy i syntezy słuchowej
 - rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej i słuchowo – wzrokowej
 - aktywizowanie uczniów do wytwarzania dźwięków przy pomocy różnych przedmiotów, instrumentów, aparatu głosowego
 - oddziaływanie na samopoczucie i nastrój
 - Stymulację percepcji dotykowej
 - zachęcanie dziecka do badania przedmiotów o różnej fakturze (aktywizacja zmysłu dotyku)
 - nabywanie różnych doświadczeń dotykowych (ciepło-zimno, sucho-mokro, szorstko-gładko itp. ) i łączenie ich z różnymi przedmiotami i sytuacjami (rozwijanie pamięci dotykowej)
 - wyczuwanie poszczególnych części ciała w trakcie masowanie ich różnymi materiałami
 - Stymulację percepcji węchowej
 - aktywizacja zmysłu węchu
 - gromadzenie doświadczeń węchowych (poznawanie różnych zapachów)
 - poszukiwanie źródła zapachu
 - kojarzenie zapachu z różnymi substancjami
 
- Stymulację percepcji smakowej
 - aktywizacja zmysłu smaku
 - rozwijanie percepcji smakowej (akceptacja nowego smaku, posiłku)
 - reagowanie na określony smak i nabywanie umiejętności różnicowania smaku
 - Stymulację zmysłu równowagi
 - doświadczanie ruchu
 - normalizowanie napięcia mięśniowego
 - rozwijanie orientacji w schemacie ciała
 - rozwijanie orientacji przestrzennej
 - wzbogacanie aktywności
 
Prowadząca – Justyna Jakubczyk
Terapeuta metody SNOEZELEN
