Trening Twórczości i kompetencji emocjonalno- społecznych
Serdecznie zapraszam na zajęcia grupowe. Ilość uczestników nie większa niż 6 osób. Spotkania kierowane są dla uczniów klas IV- VI
Przewidywany czas zajęć:
Zajęcia prowadzone będą raz w tygodniu. Podczas spotkań stosuję różnorodne techniki i metody pracy, sprzyjające zdobywaniu nowych umiejętności i wiadomości w zależności od indywidualnych możliwości uczestników. Wykorzystując zasadę stopniowania trudności oraz wzbogacania treningu w nowe kompetencje emocjonalno- społeczne.
Cele ogólne:
Rozbudzanie wiary we własne siły i możliwości, podnoszenie samooceny,
Motywowanie do systematycznej pracy i ćwiczeń w relacjach rówieśniczych,
Modelowanie zachowań problemowych, jak sobie z nimi radzić,
Ćwiczenie procesów hamowania,
Rozbudzanie aktywności twórczej,
Budowanie prawidłowych relacji z dorosłymi- rodzice, nauczyciele,
Wzmacnianie pożądanych zachowań, wygaszanie nieprawidłowych reakcji na sytuacje trudne, trening alternatywnych zachowań.
Cele szczegółowe- operacyjne:
Ćwiczenie czynności manualnych wspierających prawidłową pracę mózgu
Wspieranie emocjonalne ucznia w pokonywaniu trudności podczas wykonywanych ćwiczeń z zakresu kompetencji emocjonalno- społecznych,
Dążenie do wypracowania wytrwałości i konsekwencji w działaniu,
Praca nad koncentracją uwagi.
Część zasadnicza:
Tworzenie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa
Metody pracy:
Muzykoterapia
Drama
Relaksacja
Arteterapia
Programy komputerowe
Przewidywane osiągnięcia:
Zwiększony poziom koncentracji,
Rozwój sprawności manualnej,
Zwiększenie motywacji do nauki,
Systematyczność i samodzielność w pracy nad budowaniem prawidłowych relacji społecznych,
Wzbogacenie jakości relacji ze środowiskiem rówieśniczym.
Pomoce dydaktyczne:
Karty pracy, historyjki obrazkowe, ilustracje tematyczne, gry dydaktyczne, środki plastyczne, garderoba teatralna, instrumenty muzyczne.
Osoba prowadząca:
Laurencja Piasecka